камъчетата на миналото лято

„Началото на годината. Много от вас сега ще кажат: „Ех, добре беше лятото! Хубави дни бяха!“ Но, бога ми, и тия не са лоши! Нали?“

        учителят ми по философия в гимназията в началото на учебната 2001 година

Случи ми се да мия едни столове днес. Стандартна процедура – градински столове, натъркани с четка, върху която има малко препарат, поляти с ледена вода от маркуч. Докато ги натърквах с четката  (доста прашни бяха), се сетих за малката каменна „градинка“ от миналото лято, където имахме с Гури същите такива пластмасови столове. И ей така ги мих няколко пъти – с подобна четка, маркуч и студена вода (там не беше ледена като тук, а просто хладка), мислейки за някакви си неща. (Основно за V, но все пак имах и някакви всекидневни малки нещица в главата си.)

И мислено се пренесох там, в градината, в тогавашните битови драми (спукани гуми на колелото; дали пералнята да се пусне следобяд или сутринта; Ю. и И. пак не са изхвърлили боклука; дали тоя кактус до стената ще оживее; някой е изпил млякото за сутрешното кафе, о ужас; къде ли съм си загубила ключа за катинарчето на колелото; дали най-сетне ще мога да гледам „Biutiful“ с добро качество; тия дечурлига на улицата пред нас като че ли не спират да врещят, как да ги накарам да се махнат; слуша ми се една определена полска група, а нямам добър нет, за да си дръпна нещо тяхно; трябва да пратя картичка на баба; онова място с дърветата го снимам вече десет пъти и все не ми харесват снимките; трябва да донеса още камъчета за оградката – да има завършен вид; яде ми се сладолед…)

Камъчетата на миналото лято бяха малки и шарени, за разлика от камънаците на настоящето…

One thought on “камъчетата на миналото лято

  1. И тук Гури въздахна носталгично и се затътри към къщичката, където камъчетата са все още там, но с измита боя. Чакат пребоядисване и пренареждане, но още не съм наясно колко шарени и весели ще бъдат. Ме3!

Вашият коментар

