горчива е бирата

 

 

– Що няма да ходиш на събирането от завършването? Само ти си сингъл и ти е неудобно?

Пита ме Д., отпива от бирата и вторачва поглед, чакащ отговор, който да потвърди предположението му, че не ща да виждам бившите съученици заради нестандартното си семейно положение.

– Не, просто не виждам какво общо имам вече с тях. И каква причина бих могла да имам да видя тези хора, след като дори не се сещам за тях. Не ми пука какво мислят за мен, просто няма да ми е комфортно, това е.

– Разбирам.

Кимва, стиска чашата, заговаряме за друго и аз питам каква е приятелката му. Интересно ми е, познаваме се отдавна, доста сме си споделяли, той имаше някакви връзки с кофти край (всъщност връзките рядко имат друг край), а сега вече живее с тази мацка, много я хвали, иска да има деца от нея, а аз искам да разбера що за птиче е. И в тоя момент тя звъни по телефона. Следва разговор:

– Да, здрасти, мило! Не, не гледам мача. (пауза) Да, с нея сме, седи срещу мен. (пауза) Излязохме да пием по бира. (дълга пауза) Е, стига де… (пауза) След малко се прибирам. (пауза+смръщване на челото) Искаш ли да ти я дам? (пауза) Е…

И тук разговорът приключи, защото мацката му затвори. Д. ме погледна объркано, после каза:

– Извинявай. Трябва да те оставя сама и да изляза да говоря с нея!

Няма проблеми, кимвам. Той излезе, аз се загледах в мача по телевизията, без изобщо да ми е ясно кой отбор в какъв цвят екип е, всъщност дори не гледах, просто бях насочила поглед натам, мислейки за… всичко. Мина 1 ден. Или 1 минута. Или 10. Не знам. По някое време Д. се върна с доста угрижен вид. Каза, че просто не можел да разбере. Дори нямало да се опитва да ми го обясни, не можел. Тъкмо щях да кажа нещо и тя пак се обади. Последва:

– Да? (пауза) Не, няма да ти я дам. Тук седи срещу мен, но няма да ти я дам да говориш с нея. (пауза) Обясних ти защо. (пауза) Добре, прибирам се. (пауза) Да, веднага си тръгвам, ние щяхме само да си допием бирите и да си тръгваме…

Вече не го слушах. И бира не пиех. Горчеше ми някак. Мислех си (броях) колко горчиви бири трябва да изпиеш преди да си тръгнеш от една маса, от едно място, от една връзка, от човек…

 

Вашият коментар

