цигара, вятър, соев сос

Нижат се дните. Редят се като мънички камъчета в една доста дълга огърлица… Днес е още едно камъче от поредицата. Редактирах, правих корекции, а следобяд изкарах колелото и тръгнах да излизам. Съседката ме спря: „Ама къде в тоя вятър? Нещо спешно ли? Да те откарам с колата?“ Хората никак не могат да разберат, че си умирам за екстремно време. Много обичам крайности във времето – предимно силен вятър и поройни дъждове, само жегата хич не ми е по вкуса, обаче силни бури, дъждове, снегове и мъгли – да!

Когато духа толкова силно, че сякаш всеки момент всичко ще се вдигне във въздуха, тогава най-много обичам да се разхождам, да карам колело из най-пустите места, където съм сигурна, че няма да срещна хора – опустелите алеи на парка, индустриалната зона, дворове на училищата… Струва ми се, че все едно е дошъл краят на света, а аз съм единственото останало човешко същество. Някак се чувствам жива така.

Отидох на любимото си място на брега на Голямата река. То е едно доста незабележително място в края на крайречната алея. Няма нищо особено, доста е забутано, обаче ми харесва да се крия да пуша там.

Запалих си цигара – не го бях правила от над месец – и мислех, че ще ме замае, но не ми подейства въобще. Изпуших я, а после минах да купя соев сос за спагетите, които щеше да готви брат ми вечерта. Мислех си за тоя опустял град, за тоталната липса на места за ходене, неща за правене, хора за срещане… И особено за това, че всички тези неща са мой избор, че никой не е крив за състоянието, в което се намирам и сама мога да се измъкна от това. И не спирам да се питам какво точно ми пречи да го направя…

 

 

Вашият коментар

