Айс. Абсент.

Явно в живота на всеки човек идва време, когато той все пак трябва да стане като околните, да се впише в средата, да не бъде чужд елемент, да е нормален. Колкото и да си се тупал в гърдите, че ще разбиеш Системата, в крайна сметка месомелачката те всмуква и теб.

Повод за горното ми дадоха едни скорошни снимки от сватбата на една бивша съквартирантка. Тя беше с кипърско-унгарски корени, майка й беше около 50-така, с няколко пиърсинга и няколко брака. Дъщеря й, Айс (така държеше да й викаме), беше едно от най-дивите същества, които някога съм срещала (а аз съм срещала много дивотия!). Когато се запознахме, Айс беше на тъкмо навършени 18, но се държеше (и изглеждаше) като поне на двайсет и пет. Беше фурията на общежитието, вечно имаше проблеми около нея, нави ме да сложим дъвка на детектора за дим, за да може да пуши необезпокоявано (на прозореца все пак!) в стаята, а после аз получих предупреждение за изгонване заради същата тая дъвка, трайно набивайки се в очите на ръководството като „рисков елемент“ и спечелвайки си неочаквани проверки до края на учебната година. (Има такива животни като „общежитийни надзиратели“ в общежитията в Централна Европа, опитват се да контролират кой кога излиза и колко шум се вдига. Техни врагове са тъкмо рисковите елементи от Източна Европа, които рядко са свикнали да се съобразяват с правила. )

С Айс изпих първата (и, надявам се, последната) бутилка абсент. Разделихме си парите и си купихме една бутилка (тази на снимката, по обясними причини кадърът не е особено сполучлив). А после я изпихме. На малки шотчета, за отрицателно време, ей така, без сокчета, без водички или каквито и да е други лиготии. После припаднахме някъде. Не си спомням к’во съм правила, само се сещам, че на следващия ден  (това, разбира се, се случи през седмицата, а не в почивните дни, понеже тогава Айс трайно изчезваше от петък до неделя) много се говореше за наш’те изпълнения, Айс я нямаше, а на мен ми беше мноооооого трудно да отида на упражнение. Последва влачене от нея на бездомни наркомани в стаята ни, които идваха посред нощ да спят при Айс (и със самата Айс, впрочем), а тя после обясняваше, че ги намерила на гарата, много били пичове и тя така, от добро сърце, решила да предложи нощувка.

И т.н.

Дивотията продължи, докато Айс не ми открадна червения паспорт (тогава още не бяхме влезли в ЕС и това си беше важен документ). В същия ден, в който установих липсата на паспорта си, Айс се премести в друга стая, оставяйки мен и третата ни съквартирантка (кротка скандинавка) да претърсваме стаята, спря да ми говори и упорито се криеше от мен. Последва спешно връщане до Бг с пасаван, вземане на отпечатъци на Калотина в 5 сутринта, крайно лошо отношение към мен и като за капак – 100 лв глоба и още 200 за експресно издаване на нов паспорт. Огромни пари за онова време, а и доста неприятна емоция като цяло. С дружбата ни с Айс беше свършено.

А ето ме мен през 2012 г. с кафе в ръка, сядам да видя какво става из Социалната мрежа. Откакто свърших с книгата, почнах да правя чистка на контактите си, щото много навлеци имам в списъка с „приятели“. И що да видя! Айс в бяла булчинска рокля и младеж в строг костюм. (Айс е един от първите хора, които добавих за приятел, защото тъкмо в общежитието открих за пръв път Фейсбук и я добавих много преди да се случи онова с паспорта.) Сладникава сватба, никакви пиърсинги, балончета и накипрени лелки, рязане на огромна кичозна торта, шаферчета в еднакви рокли и фракчета (не знам как се нарича онова безумие, в което обличат момченцата по сватби – нещо като костюмче, ама за деца, та подигравателно ще го нарека „фракче“:), накратко  – сватба като от холивудска романтична комедия.

Не казвам, че има нещо лошо да влезеш в клишето. Съвсем не. Ако това те прави щастлив, тогава влизай с двата крака в романтичните комедии. Това, което не ми понася, са крайните крайности. Да си беше оставила поне едно пиърсингче…

Вашият коментар

