Сладолед

– Стоп, чичо, стоп! – срещу мен размаха ръце дядка, облечен в риза и панталон. Има такива хора. Навън дърво и камък се пукат от жега, а нашето старче се разхождаше в парка с дълъг панталон с ръб, риза и затворени обувки. Беше едноок.  (Странно се пише тази дума, написана звучи като някаква титла. А човекът просто беше с едно око.) Натиснах спирачката, така се бях загледала в този чудат тип, че едва не връхлетях върху едно разревано и чисто голо хлапе.

– Кажи на това детенце, че трябва да се прибира! – нареди ми дядката, който явно се имаше за чичо, щото ме спря с „чичо“.

– Ей! – викнах аз, а онова спря да реве и впери огромни сини очи в мен. (В тоя момент се чудех как точно да звуча по-убедителна и авторитетна.)

– Кажи му, кажи, че трябва да си ходим! – обади се онзи с ризата и панталона.

– Айде, време е да се прибираш… утре пак.

Не звучах много убедително и това, разбира се, веднага се отрази – оня ревна с пълно гърло.

– Кажи, че чичко полицай ще дойде! – настояваше дядката.

– Сега ще се обадя на чичко полицай и той ще дойде да те прибере!

Куцо. Онова само леко намали децибелите, почти премина в хленч, обаче след секунда отново наду гайдата. В тоя момент дядката се наведе към количката, паркирана наблизо. Да се чуди човек що му е на това хлапе количка, то беше към 4-годишно, ама явно количката беше по-скоро с цел транспортиране на разни вещи, защото беше пълна с дрехи и играчки. От нея дядката извади шорти, но докато се обърне към ревльото, той отпраши през тревата.

– Стоп! Спрете го! – развика се дядката на някакви хора по алеята и хукна след него. Аз продължих към магазина за кутия сладолед.

  * * *

– Беше ли всичко наред?

– С кое?

– С пазаруването Ви.

– Да, защо?

– Питам дали имахте проблем…

– С какво?

– Ами с покупката.

– На сладолед?!

– Аз съм длъжна да питам.

Вашият коментар

