Тази страна. И онази

Днес си мисля за тази страна. Която ми даде работа, дом и някакъв живот в границите, които много биха нарекли „нормалност“.

Ходих на зъболекар, щото ме болеше зъб. Оказа се, че моят го няма и беше някакъв друг, който аз отначало приех с недоверие. Та той изглеждаше като ученик, току избягал от училище! Аз съм свикнала да ходя при чичковци и лели, които като майки (и бащи!) да ме наставляват, дават мъдри зъболекарски съвети и като цяло да се чувствам minor. А тоя – виж го ти! – хлапак някакъв, взел да ми се прави на Чичо Доктор. Още след рентгеновата снимка обаче, ми стана много симпатичен заради смесицата от похвали колко добре говоря езикът им, и разбираемите обяснения. Извади ми един мъдрец с лекотата, с която аз бих отворила бутилка вода. А после ми даде съвети какво да избягвам да ям, докато се затвори дупчицата. Сладур! Бях толкова поласкана, че като нищо щях и бакшиш да му оставя.

После се понесох по улиците, които познавам като куче, и хлътнах в един магазин за домакински приспособления, откъдето излязох с керамична тенджера под мишница. Отдавна искам да имам такава и макар да не съм голяма готвачка, мога да приготвям много добре няколко манджи и си исках подходящ съд.

После повървях и си мислех за Онази страна. Моята. Родината. Дето не можа да ми даде ни работа – въпреки всички супер отчаяни опити – нито нещо, което да мога да нарека „нормален живот“. Исках да седна на бордюра (с тенджера на коленете) и да си помечтая пак, както много правя тия дни, че ще се върна в Бг, че ще си намеря работа, която да ме храни, че ще си общувам пак със старите приятели, че ще пътувам до любимите ми Родопи…

И защо, моля ви се, ненавиждам Тази страна тия дни? Защо мрънкам, че хората такива и онакива? Че нямам среда? Че не съм у дома?

И какво е „у дома“? Кое? Родната къща е у дома, да. Ама кое е второто „у дома“? Май че е Тази страна, а не Онази. За жалост.

DSC_4289

 

Вашият коментар

