„Лошо ли ти е?“

– Лошо ли ти е? – пита жената с кучето.

– Не ми е. – измрънках й.

– Добре ли си?

– Благодаря, да.

– Трябва ли ти нещо? – пита тя.

– Не. Всичко е наред.

– Сигурна ли си?

– Да.

– Добре.

Жената с кучето продължи, а аз си седях и се чудех какво се случва с мен.

Озовах се на стълбите на една агенция за недвижими имоти в близост до квартирата. И аз не знам как стигнах до там, но седях на ледените стъпала и си плачех. И се питах, какво ли правят мама и тате точно сега, и какво ме доведе тука, в тая чужда страна, с тия чужди хора, без един приятел, на когото да поплача, без никаква надежда някога изобщо да имам такъв тук, и си мислех, че всичко сигурно има причина, но кога ще я разбера никой не може да каже.

И тогава се появи жената с кучето и ме пита дали ми е лошо. А как да й кажа, че лошо ми е, и не зная какво да правя.

Озовах се на стълбите на агенцията за недвижими имоти, след като човекът, с когото живея (и който много иска да имаме връзка, а ние нямаме нищо…) дойде да ме вземе от работа, шофира нервно и сиктиросваше всички останали шофьори. Обичайното. Не с псувни, а по-зле – с поведението си на ударено момченце, което иска да върне шамара. И когато паркира пред квартирата, аз просто казах, че ще се разходя. Не помня друго. Само знам, че се озовах на тия стълби, а пред мен – дърво и луна…

Озовах се на стълбите на агенцията за недвижими имоти, защото не знаех къде да отида, нямах дом и никой, на когото да се обадя. Но поне срещнах жената с кучето. И разбрах, че някой непознат човек, в тая чужда държава, с тия чужди хора, има желание да направи нещо за мен. Само дето аз самата не знаех какво точно ми трябва…

 

20140410_202826

 

 

 

Вашият коментар

